JellyPages.com

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

My Friends

Wednesday, February 6, 2013

D.E.M.A.M Menyerang!!!!!!!!!!!

Salam semua....



Fuhhh!!! Tengah sibuk2 buat kerja kat ofis, Hubby call.. katanya on the way balik dari IPD Seri Iskandar. Sepatutnya harini dia ada exam sampai petang kat sana. Hubby dah tak larat sangat, tak boleh bertahan sampai petang, sempat ambik paper pagi tadi je, paper petang ni nampaknya kena ambik lain kali lah. Risaunya dalam hati bila dia paksa diri drive jauh2.. Alhamdulillah selamat sampai ofis aku tadi. Aku mintak keluar kejap dengan bos, bawak Hubby ke klinik. Memang sah, doktor cakap Hubby demam & selsema... pagi tadi masa aku nak pegi kerja, sempat sentuh dahi dia, memang agak panas. Tak sangka pulak boleh melarat macam ni. 

Doktor bagi ubat demam, selsema, batuk dan antibiotik... seriously aku risau. Sebabnya, Hubby ni jenis antibodi kuat. Dalam setahun, susah sangat nak kena demam atau sakit. Ada la sekali dua je... seingat aku, sepanjang 5 tahun kerja, dia baru ambik MC (cuti sakit) 2 kali je. Kalau tak sihat sikit2 tu, dia pegi jugak kerja.. x layan pun sakit2 tu. Masa tunggu turn kat klinik tadi, badan Hubby dah menggigil. Aku cepat pergi beli roti dan susu kat kedai sebelah klinik, untuk dia alas perut sebelum makan ubat. Doktor bagi MC untuk harini dan esok, tapi Hubby cakap esok ada 1 lagi paper, kalau demam tak teruk, dia nak pegi ambik exam tu. 

Macam mana lah tak jatuh sakit.. dah hampir 2 minggu Hubby kerja tanpa dapat offday. Habis2 pun dia mengeluh, penatnya kerja... apa aku boleh buat. Dalam hati ni, aku maki2 je orang atasan yang duduk kerah tenaga orang2 bawah ni. Bertolak ansur la sikit... bila dah sakit macam ni, doktor bagi MC, kata menipu pulak. Selalunya, lepas kerja 5 hari, dapat jugak offday sehari.. sejak akhir2 ni jadual merapu2. Aku pun tak boleh agak dah, bila Hubby ada kat rumah dan bila dia kerja. Tapi tu lah, apa hak kami nak bersuara, kuasa tetap pada orang2 atas. Biar Tuhan je tentukan nasib2 orang sebegini, yang tidak berlaku adil!!

Ishhh!! Emo plak aku ni... huhuhu.... Agaknya Hubby pun dah tido kat rumah tu, ubat2 pun dah selamat ditelan.  Lunch hour ni nak pegi tapau sup ayam, balik rumah dan bagi Hubby makan. Dia tak nak telan pun aku nak paksa jugak, mana tahan minum susu je tadi. Moga2 cepat lah sembuh demamnya, aku tak senang duduk tengok dia lemah macam tu.. amin...

No comments: