JellyPages.com

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

My Friends

Monday, November 24, 2008

Selamat Pagi Cinta.....


Isnin - 24th Nov 2008 (1 day before gaji) Hehehe...


Fuhhh!!! Boring nye harini. Aku sorang2 je. Bos dan pegawai aku pegi Ipoh, ada perbicaraan mahkamah. Kak Rina (ofismate) plak cuti. Macam org bisu pulak, drp pg aku x bercakap (kecuali jawab call). Pagi ni aku breakfast roti je, takde selera la. Perut aku rase sebu semacam je, angin tak abes2. Tak tau la ape problem perut aku neh. Si dia da berbakul2 membebel suruh aku pegi buat check up. Tu tak campur bebelan Abg Zul (sepupu rapatku) lg. Aku mls la!! Alih2 prosedur biasa yg aku kena jalani, da jemu kena kerumun dgn doktor2 praktikal kat hospital tu. Ingat aku ni bahan ujikaji ke?? huhuhu!!!

Jumaat lps... Sepupu MIDA (my bff), yg aku panggil KAKLONG da blk drp kursus di Ikhwas. Dia dpt jwtn EO N27. KAKLONG ni, orangnya ok, baik mcm MIDA gak. Dia tumpang duduk rumah sewaku dulu, sementara tunggu diberi penempatan. Setakat ni, dia dpt bwh Kementerian Dlm Negeri (KDN). 2-3 hari lg br dpt tau dihantar ke jabatan mane. Aku harap dia tak dihantar jauh2. Kalau dpt area Putrajaya or KL, kitaorng akan tinggal same2 termasuk MIDA... bestnya!!! So skrg KAKLONG pegi keje dgn MIDA sbb jalan sehala kan..

Sabtu lps, aku bangun lewat. Biasa la... weekend kn... Ni je peluang aku bgn lewat tau. Lewat pun tak lewat mana la... lebih kurang jam 8.30 pagi. Itu pun aku da bangun dulu jam 4.45 pagi sebab nak kejut kan si dia. Pagi tu si dia kena gerak ke Mantin jam 5.30 pagi, kena pegi menembak kat padang sasar. Kesian si dia tak cukup tido sbb semalam kitaorng bergayut phone agak lama.. hehehe!! Bangun, mandi, cuci pakaian. Pastu breakfast roti canai bersama KAKLONG, MIDA dan KAK IDA. Pastu lepak2, tgk cd... tiba2 rasa bosan la pulak. Kitaorang pun decide nak keluar tengok wayang.. cerita SELAMAT PAGI CINTA lakonan Sharifah Amani dan Que Haidar. 

Lps zohor, kitaorang gerak ke One Utama dgn kereta aku... mak aiii!!! Kotor nye kereta aku!! Ye la, mgu ni asyik berhujan je, mane tak kotor. Minggu depan la hantar carwash.. hehehe!!Sampai One Utama, kitaorang beli tiket kat GSC. Orang tak ramai mcm selalu, before masuk, beli coke dan popcorn. Lapar pulak sbb belum lunch. SELAMAT PAGI CINTA... permulaannya, agak bosan. Jalan cerita slow la... klu ada part2 yg best pun, scene Amani dan Que. Khabar tak seindah rupe. Tp aku suke lagu dalam cerita ni. Sayu je dengar gesekan biola drp Que... tp tak tau lagu ape. Satu lg lagu SATU RUANG nyanyian DIA FADILA.. sedih!! sbb Pierre Andre mati dlm cite ni. aku bg 3 bintang je cite ni... ending pn tergantung. Rugi je tgk.... baik tgk Madagascar 2!!

Lps jalan2 jap dlm One Utama... tgk2 kasut. Takde yg menarik... kitorg blah. On the way blk rumah... singgah pasar malam kat Bukit Angkasa.. lapar beb!!! Gerai pilihan... nasi kerabu... hehehe!!. Tp aku dan MIDA beli nasi putih dgn ikan bakar.. yummmyyy!!! Sampai rumah, mandi. Lepas maghrib kitaorang mkn ramai2. Tp SHIMA (housemate) takde, dia balik kampung drp hari khamis lg, sepupunya kawen. Lps mkn, lepak tgk tv, aku macam biasa, sms dgn si dia... layan sms smpai tetido!!! Zzzzzzzzzzzz....

No comments: