JellyPages.com

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

My Friends

Wednesday, November 19, 2008

Goodbye My Friends....


Salam semua. Skrg bos aku takde, pegi meeting kat Putrajaya. Da selesai semua keje2 aku, skrg aku nak sambung balik cerita aku pg td. Here we go..


Lebih kurang 2 bulan aku berulang dari KL ke Putrajaya. Kak ida pun da resign sebab dpt offer drp Kementerian Perumahan Dan Kerajaan Tempatan (KPKT). Walaupun tawaran hanya sebagai PTS, Kak Ida terima sbb dpt keje d Pusat Bandar Damansara. Jadi tinggal la aku sorang2 berulang alik setiap hari. Bila la aku nak keje kat KL jugak ni... huurmmm!!! Setelah ketiadaan Kak Ida, aku mula rapat dgn sorang budak ni, nama dia HIRDA MASHARA. So far, aku senang berkawan dengannya. Walaupun lebih muda drp aku, tp perangai dia lebih kurang jugak dgn aku.. boleh masuk lah.. hehehe!!! Dalam masa yg sama, aku juga mula rapat dgn sorang lg kwn, ckup aku gelarkan dia sbgai S. S ni menyewa rumah di Presint 11 bersama sorang lg kwn nya yang bernama I. Agaknye atas dasar kesian, S dan I ajak aku sama2 menyewa dgn diorg. Alhamdulillah!! Nampaknye Tuhan permudahkan jalanku.. setelah berfikir panjang dan berbincang dgn Maksu dan Paksu, aku berpindah menetap d Presint 11, Putrajaya, menyewa bersama S dan I.

Aku x bawak banyak brg sbb S ckp tak perlu. Katanya kat rumah tu da lengkap, semua brg2 kat rumah tu, dia beli dgn I. So aku blh pkai je, 'tak kisah' katanye. Bulan pertama, aku memang selesa tinggal dgn diaorang. Lepas tu, AIDA, ofismate kitaorang jugak, tumpang menyewa. So kami da jadi berempat. Meriah rase nye!! AIDA ni kaki lawak... aku b'kongsi blk ngn dia. Dan aku teramat selesa dgn nye, she's a good friend and a good sister too!! Tp AIDA jarang ada kat rumah.. family dia tinggal d KL, so AIDA menyewa dgn kitaorang sbb nk jdkan tempat persinggahan. Lebih kurang mcm tu la. Aku antara yg slalu ada di rumah... jarang kuar, kecuali kalau ada plan ngn S dan I. Maklum la, xtakde boyfriend... huhuhu!!!

Oh ye... bile da menetap d Putrajaya, aku bawak la kancil kesayanganku bersama. Tiap2 hari aku drive g ofis, da tau da jalan kat Putrajaya ni sikit2 (dan da berani drive!!). Walaupun tak berape mahir. Dan aku selalu ajak S dan I join g keje dgn aku (walaupun sebelum aku ada sana, diaorang pegi keje dgn motor). Ape salahnye kn?? Drpda aku sorang2 je drive. Nak dijadikan isu dan aku pn x tau kt mane silapnye, S makin dingin dgn aku. Semua perbuatan aku tak kena di mata dia dantanpa aku sedari, S menabur fitnah di belakang aku sampai ada di kalangan ofismate memandang serong pd aku. Ya Allah!!! Aku da cube utk mencari silap aku, tp aku tak jmpe dan makin tak mengerti....

Akhirnye.. terbongkar jua!! Drpd sumber2 yg blh dipercayai, aku dpt tau ape yg x kena sebenarnya. Rupanya S tak suke kan aku dalam diam. Mungkin ape yg bleh aku fikir mase tu, PERASAAN HASAD DENGKI. Ntah lah... byk cite yg bukan2 psl aku direka nye. Aku tau, aku menumpang di rumah tu tp aku pun bayar sewa sama mcm org lain jugak. Bukan aku yg terhegeh2 nak duduk situ, dia yg offer.. konon nye, lg ramai lg bagus. Huurmmm.. bkn aku tak cube utk jernihkan keadaan tp dia yg melarikan diri drp aku. Kata org, berani krn benar, takut krn salah!! 

Aku mls la nk nyatakan secara detail, ape tohmahan yg dia lemparkan pd aku. Pedih utk aku selak kembali luka lama, takut parut kembali berdarah. Tp Alhamdulillah... ramai yg fhm keadaan aku dan lgsung tak ambil kisah tentang cerita2 yg mengarut tu. Masa tu... aku ada kwn2 yg amat baik dan menyayangi aku... HIRDA, AIDA, REEN, FARAHANA, TINA.. semua nye adik2 yg amat aku sayangi... Thanks sisters!!

Dgn hati yg luka, aku ambil keputusan utk kembali menetap di KL bersama keluarga Maksu. Maksu, i'm back!! Biar lah aku susah ulang-alik dari KL ke Putrajaya mcm dulu asalkan aku tinggal dgn org2 yg sayangkan aku. Tiba2.. mase tgh bersedih, aku dpt good news!! Jeng jeng jeng!!!

Aku dpt offer keje di KPKT, Pusat Bandar Damansara... tmpat yg sama dgn KAK IDA. KAK IDA yg hantarkan resume aku. Syukur Alhamdulillah!!! Thanks to KAK IDA jugak. Ape lg?? Hilang terus sedih. Kan orang ckp, Allah S.W.T sentiasa menyayangi insan2 yg terainiaya kan? Inilah jugak rezeki yg aku tunggu2 selama ini, aku dpt position sama jugak, tp diikat bertugas dgn KPKT selama 1 tahun. Tempoh itu cukup utk aku bekerja smbil mencari peluang keje tetap kan? Semangat aku dtg kembali :)

Tapikan.. sedih tetap ada sbb terpaksa tinggalkan kwn2/adik2 yg aku amat aku sayangi. HIRDA, AIDA, REEN, FARAHANA dan TINA... akak tetap sayang korang walaupun tak dpt jumpe macam slalu. For S, perasaan dendam di hatiku da lama padam. Biarlah Allah S.W.T saje yg balas segala fitnah yg kau tabur pd aku dulu. Aku berdoa semoga kau insaf dan tak lagi menganiaya org... aminnn!!!!

Aku buat surat resign.. 1 Januari 2008. Hari terakhirku di LPM, Putrajaya. Banyak pahit manis aku kat situ. Aku sedih bile geng aku hantar aku sampai lobi waktu balik. Mengalir airmataku!! Aku syg korang semua. Pesan drpku, keje elok2.. Selamat tinggal LPM!!


"Sahabat adalah insan yang sedia berkongsi suka duka dalam kehidupan. Semuanya menjadi kenangan yang terindah dalam hidup ibarat pelangi yang hadir selepas hujan. Walau bumi dibasahi namun pelangi tetap setia mewarnai.."



Bersama Kak Ida (HASNIDA)
Bersama HIRDA MASHARA
Bersama REEN & AIDA


Dari kiri : TINA, HIRDA, DIANA, aku, REEN, FARAHANA, FAZ


No comments: