JellyPages.com

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

My Friends

Wednesday, November 19, 2008

Flashback That Moment....


Salam semua.... Selamat pagi!! Sekarang jam 6.38 pagi.... aku sampai ofis jam 6.24 pagi td. Huurmmm.. dpt gak park kete dpn KFC. Pagi ni, ada pasar tani kt depan ofis... so pagi ni aku bleh beli breakfast kt bwh je la. Lapar gak rasenye, smlm balik dari keje aku tak makan pun...

Ada la kunyah2 keropok sikitt.. MIDA (my bff) yg beli. Semalam aku tido agak awal, jaml 8.40 mlm... takde mood nk tgk tv.

Si dia ada call smlm.. dpt ckp dlm 16 minit. As usual.. aku wat report... hahaha!! Ape yg berlaku sepanjang harini. Tapi si dia mmg banyak menyakat aku.. seronoknya dia dapat kenakan aku. Pastu dia bantai gelak tak ingat dunia. Takpe2!!... Ada ubi ada batas, tengok la nti...

Itu la dia MOHD NOR FAKHRI.... yg aku kenal, da hmpir setahun. Dia la insan yg byk menceriakan hidup aku, membuatkan hidup aku penuh dgn gelak tawa. Kadang2 hati yg resah boleh tenang dgn usikan nakalnya.

Huurmmm.... Aku nk flashback permulaan kisah cinta aku dgn si dia.... tapi kena tgu post yg akan dtg ye.... sebab sebelum tu aku nk cerita dulu pengalaman pahit manis masam masin spnjg aku bertugas di Unit Prosesan Data Dan Pengurusan Maklumat (UPMPD), Lembaga Peperiksaan Malaysia (LPM), Putrajaya selama 5 bulan.

Aku ingat lg... ketika bertugas sebagai Pembantu Tadbir Sambilan (PTS) di LPM.... aku lapor diri pd September 2007... pada mulanya, aku sepatutnya tempatkan di LPM Jln. Duta, KL. Tp tak tau la atas kesilapan teknikal apa yg membuatkan aku ditempatkan di Putrajaya.. tmpt yg agak asing bg aku ketika itu. Ye la... aku kn tinggal kat kl dengan keluarga Maksu aku. Tup2 kena keje kat Putrajaya, agak jakun la jugak... hehehehe!!!

Disebabkan aku memang memerlukan pekerjaan waktu tu, aku terima walaupun terpaksa berulang-alik dr KL ke Putrajaya setiap hari. Masa tu aku ada perodua kancil (hadiah hari lahir yg ke-21 drp Ayahanda tersayang). Tp ntah nape la mase tu aku takut nk drive sndiri + aku x tahu selok belok jalan kat KL (x hafal sbb selalunya Paksu aku yg jd driver). Aku sanggup naik bas.. huhuhu!!! Pagi2 lg, lepas subuh, aku da kena turun dr umah. Paksu dan Maksu aku baru je bangun tido masa tu tp aku da berjalan kaki ke stesen LRT Star berdekatan rumah... gelap gelita lg masa tu!! Entah drp mana dtg keberanian untuk meredah semua tu. Dah terpaksa kan?? Aku la org pertama masuk ke Stesen LRT Hang Tuah setiap pagi... hehehe!! Aku guna pas bulanan utk Rapid KL... turun di Stesen LRT Masjid Jamek utk tukar LRT Putra.. dan turun pulak kat Pasar Seni (CM). Kat CM aku kena ambil bas Rapid KL untuk ke Putrajaya. Lebih kurang 1 jam perjalanan... sampai d Presint 9, Putrajaya, aku akan naik Bas Nadiputra utk ke Parcel E di mana terletaknya Bangunan LPM. Fuhhhh!! Penat!!! Tp yg pastinya, itulah rutin harian ku. Sampai da x rasa penat sebab dah terbiasa. Tu la sebabnya orang cakap, NAK SERIBU DAYA, TAK NAK SERIBU DALIH!!

Waktu keje, aku ambil WP2.. so hampir-hampir jam 8pg, memang aku da sampai ofis. Pernah jugak beberapa kali terlewat sebab bas buat hal atau aku yg terlajak tido dalam bas.. hahaha!!! Tapi kalau da rase terlajak banyak, memang aku tak pegi keje terus. PTS kan gaji hari, so klu tak keje, takde la gaji. Intake batch aku ada lebih kurang 80 orang.. ramai kan?? Mase tu aku agak blur tentang apa bidang tugas aku.. Ye la, ramai sgt.. mcm keje kilang pulak. Rupenye aku ditugaskan untuk memproses keputusan peperiksaan UPSR, PMR dan SPM, itu semuanya keje SULIT. Handphone pun aku tak bleh bwk msuk bilik keje. Kami semua disediakan locker setiap seorang untuk simpan barang-batang sebelum masuk ke bilik keje. Itu mula-mula je la, da agak expert dengan keadaan kt situ, kitaorang pakat-pakat la bawak masuk handphone, tp pandai-pandai la sorok kan... heheheheh!!

Mase tu, aku selalu berkepit dgn KAK IDA... dia org kelantan jugak, lapor diri sama dgn aku. Aku kenal KAK IDA masa keje sebagai Pekerja Khidmat Singkat (PKS) di Kementerian Pertanian. Kitaorang resign dan lapor diri sama-sama di LPM. Masuk je LPM, kami dibahagikan kpd group mengikut meja keje. Aku terpisah dgn KAK IDA. Dia dpt meja 1, aku dpt meja 6. Kat situlah aku mula kenal dgn org lain. Antara yg 1 group ngn aku... KAK MURNI, HIRDA dan AIDA.. bawah penyeliaan Mr. Kalai.

Sambutan Aidilfitri di LPM Putrajaya
(aku pakai bj kurung warna gold, berdiri kat tengah2).
PTS bergambar bersama staff dan pegawai2 LPM.

Kenangan terindah bersama mereka.
One Two Three!!!

Alamak!! Da jam 7.30 pagi... Aku ada keje smlm yg belum setel. I'll continue next time ok.. i promise!! Tata Titi Tutu!!!.....

No comments: