JellyPages.com

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

AHMAD AQEEF AMZAR ~ Pengubat Dukaku Penceria Kehidupanku

My Friends

Friday, January 11, 2013

ABAH... Insan teristimewa di hatiku...


Salam semua...

Mood nk sambung cerita Cinta Futsal tu belum datang la.... nanti2 lah ye.. Ada kesempatan nanti aku akan sambung.. Redup je cuaca ptg Jumaat ni. Encik suami dah pegi keje jam 2.30 ptg td, jam 12 mlm ni baru balik rumah. Semalam lepas aku habis keje, suamiku ajak keluar ke Teluk Intan.. saje nak jalan2. Mmg aku perasan sesuatu semalam, sikap suamiku lain macam sikit. Selalunya aku yang suka ajak dia keluar. Tapi semalam dia yang beriya2 nak keluar. Layan je la... Suami bawak aku makan chicken chop kat City Mewah.. pastu on the way balik, dia bleh plak singgah tapau burger bakar.. hahaha!!! 

Sebenarnya.. dalam hati ni rasa tak sabar2 nak balik kampung (KELANTAN). Aku rasa rindu sangat2 kat Abah... kalaulah kampung aku dekat, tiap2 minggu aku nak balik jumpe Abah. Pusara arwah Mak pun da lama aku tak pegi.. last balik kampung dulu, tak dapat nak ziarah sbb Cik P.. Aku da plan nak cuti Chinese New Year ni, suami pun sama, nak cuti panjang katanya... Selalunya, kalau balik kampung, paling lama pun 5 hari.. tu belum tolak lg sehari perjalanan balik. Moga-moga cuti yang suami apply tu diluluskan. Kalau tak, terpaksalah aku balik sorang2 dgn bas je... huhuhu!!!

Gambar lama... masa kat rumah Opah Kuala Kangsar
Kesian Abah.. dulu rumah tu riuh je. Sekarang ni, anak2 Abah semuanya merantau jauh. Aku of course lah duduk Perak ni sbb ikut suami. Masa bujang dulu, duduk KL, lg jauh.. Adik pertama aku, Nur Ayuni sekarang menetap di Banting, Selangor bersama suami & anaknya. Adik kedua aku, Hidayati.. paling jauh berbanding yang lain2.. di Kuching Sarawak. Ida bertugas di Hospital Umum Kuching. Adikku yang ketiga, Nur Hafizah sekarang ni belajar di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang.. 

So.. yang tinggal kat kampung dgn Abah sekarang hanyalah Umi (ibu tiriku) dan adik bongsuku, Muhamad Arif Hakim. Syukur Alhamdulillah... ada juga yang menemani Abah di saat2 anak2nya tiada di sisi. Besar jasa Umi, menggantikan arwah Mak.. menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri dan ibu dengan sempurna. Terima kasih Umi!!! Hakim pun dah masuk darjah 2, cepatnya masa berlalu. Dah semakin bijak & petah.. penyeri dalam keluarga aku. Tapi ada sorang lagi penyeri baru.. anak buah aku, Ahmad Aqeef Amzar, anak kepada adikku, Ayuni. Sekarang usianya dah 3 bulan lebih.. sgt2 comel!! 

Aku tahu.. perempuan ni bila dah berkahwin, suami harus diutamakan. Aku ingat lg pesan Abah selepas aku bergelar isteri. "Ape pun yang Ana buat, kena minta izin Ari. Contohnya kalau Abah sakit, Ana nak balik jenguk Abah. Kalau Ari tak izinkan, Ana tak boleh balik. Ingat tu.... Ana tanggungjawab Ari, bukan Abah lagi..". Terngiang2 lg ditelingaku.. Syukur Alhamdulillah aku dapat suami yang sgt2 memahami. Bukan sekali dua aku menangis tiba tanpa sebab.. semata2 krn aku rindukn Abah. Abah adalah segala-galanya bagi aku selepas pemergian Mak menyahut panggilan Illahi. SEGALA-GALANYA!!! Aku dikurniakan seorang suami yang juga sgt rapat dgn Maknya.. sgt manja.. kalau bergayut fon dgn Maknya, gayanya kalah org bercinta. Hahaha!!! Mungkin faktor itulah yang buat suamiku faham betapa sygnya aku pd Abah.

Sambil layan perasaan rindu pada Abah.. gambar-gambar inilah pengubatnya. ABAH... Ana doakan Abah sentiasa sihat, bahagia dan gembira..


Masa bawak Abah & family jalan2 di Putrajaya
Abah bersama Umi ketika Aidilfitri tahun 2011
Di Putrajaya
Ketika Abah dan Umi baru tiba dari Tanah Suci


Selamat kembali buat Abah & Umi.. selamat mengerjakan haji di Tanah Suci.. bersama Hakim


Aidilfitri 2011.. Abah bersama Pakteh & suamiku


Makan2 kat Chim Chum.. Abah bersama Umi

Kenangan di Tanah Suci Mekah

Abah bersama Umi di Mekah

Handsome kan..

Buah hati pengarang jantungku..

Abah.. Walau Abah jauh di mata, namun Abah tetap dekat di hatiku...

3 comments:

Yuni said...

aqeef br 3++ bln la ibu...hehehe

RAIHANA said...

Ooopsss.. ibu ni, x sabar2 nk tgu Aqeef besar.. hahaha!!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

handsome! he3..